BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS

Wednesday 31 August 2011

Malam Raya

          Aku ngn saudara aku tngah sronok main mrcun after solat isyak. Apabila aku ngn saudara aku tngah main mercun,ade plak jran sbelah aku ni nk lwan mercun spe lgi kuat bunyi mercun. Aku ngn saudara aku pn lwan lh mercun dngan jran sbelah. Bile kte orng ngh khusuk main mercun,tiba-tiba dtang plak kreta polis dkat rmah jiran. Polis itu tngah cri spe yng main mercun wktu mlam tu. Kte orng pn cpat2 kmas kn dpan rmah nnek spaya polis tdak syak kte orng main mercun skali. Slepas itu,polis brhenti kn dpan rmah nnek aku dn brtanya kpada Pak long aku "Number rmah ini brapa?". Pak long aku brkata "Number 30". Polis itu cma tnya itu sje dn trus get lost. Polis itu tnya mcm itu bcause nk tngok rmah yng sma/rmah yng lain main mercun. Wktu kte orng tngah bkar mercun,mercun itu mletup kna kt kte orng bcause kt bwah mercun tu brlobang. Kte orng pn lari lintang-pukang msuk k dalam rmah dngan segera spaya mrcun itu tak trkena kat kte orng. Slepas mercun itu sdah brhenti mletup,kte orng kluar blik untk smbung main mercun.

                                                                     

Korng ambik lh iktibar dri kisah aku ni ok? Sbb tu lh aku tak sberapa suka sngat main mercun ni.

0 comments: